cz 250 sport
CZ 250 SPORT, geproduceerd van 1937-1946
Onderstaand afgebeelde motor is van Erwin Derksen. 

CZ 250 SPORT            1937
motortype
cilinderinhoud
compressieverhouding
boring x slag
maximum vermogen
maximum koppel
topsnelheid
electrische installatie
ontsteking
startsysteem
koppeling
versnellingen
overbrenging
frame
vering voor
vering achter
remmen voor
remmen achter
bandenmaat
L x B x H
gewicht leeg
tankinhoud
prijs in Nederland
bijzonderheden
ééncilinder, zuigergestuurde, rijwindgekoelde tweetaktmotor
249cc, later 247 cc vanaf 1939.
1 : 5,9
65 x 75 mm.    Vanaf 1939, 67 x 70 mm
9 pk bij 4000 tpm.  Vanaf 1939, 10 pk bij 4000 tpm.

95 km/uur.
Bosch dynamo 6 Volt/30 Watt.
accu ontsteking  vliegwielmagneet
kickstarter

3, aangeblokte versnellingsbak, hand of voetgeschakeld, later voetgeschakeld.
primair  ????,  sekundair  ketting.
Geperst stalen dubbel wiegframe.
spiraalveer met parallellogram konstruktie.
geen.
trommel 150 mm,  halve naaf.
trommel 150 mm,  halve naaf.
3.00 x 19 inch.
2040 x 960 x 755 mm.
115 kg.
10,5 liter. tank tussen de framebuizen
n.b.    5950 Kc in 1937.
In 1939 is het motorblok veranderd voor meer vermogen. Zie boven.
       TERUG NAAR INDEX