|
cz 250 sport |
CZ 250 SPORT, geproduceerd van 1937-1946 Onderstaand afgebeelde motor is van Erwin Derksen. |
CZ 250 SPORT 1937 |
|
motortype cilinderinhoud compressieverhouding boring x slag maximum vermogen maximum koppel topsnelheid electrische installatie ontsteking startsysteem koppeling versnellingen overbrenging frame vering voor vering achter remmen voor remmen achter bandenmaat L x B x H gewicht leeg tankinhoud prijs in Nederland bijzonderheden |
ééncilinder, zuigergestuurde, rijwindgekoelde
tweetaktmotor 249cc, later 247 cc vanaf 1939. 1 : 5,9 65 x 75 mm. Vanaf 1939, 67 x 70 mm 9 pk bij 4000 tpm. Vanaf 1939, 10 pk bij 4000 tpm. 95 km/uur. Bosch dynamo 6 Volt/30 Watt. accu ontsteking vliegwielmagneet kickstarter 3, aangeblokte versnellingsbak, hand of voetgeschakeld, later voetgeschakeld. primair ????, sekundair ketting. Geperst stalen dubbel wiegframe. spiraalveer met parallellogram konstruktie. geen. trommel 150 mm, halve naaf. trommel 150 mm, halve naaf. 3.00 x 19 inch. 2040 x 960 x 755 mm. 115 kg. 10,5 liter. tank tussen de framebuizen n.b. 5950 Kc in 1937. In 1939 is het motorblok veranderd voor meer vermogen. Zie boven. |
TERUG NAAR INDEX |