FELICIA PAGINA | Škoda Boekenmarkt |
ŠKODA FELICIA Bjr. 1963 |
De Škoda automobielen werden vervaardigd in de
Škoda Automobielfabriek te Mladá Boleslav te Tsjecho-Slowakije. De
verkoop werd destijds uitgevoerd door Staatsbedrijf Motokov te
Praag. De Škoda 440, een 2 deurs coach met geheel gewijzigde carrosserie, werd geïntroduceerd in het najaar van 1955 en werd voor het eerst in Nederland geïmporteerd in februari 1956. De volgende modellen waren verkrijgbaar; 440 - 2 deurs coach, 445 - 2 deurs coach en de 450 - 2 deurs cabriolet. In Tsjechie werd de 440 ook wel "Spartak" genoemd. De Octavia, die de 440 verving, werd in juli 1959 geïntroduceerd en omvatte de volgende uitvoeringen; Octavia - 2 deurs coach, Octavia Super - 2 deurs coach, Octavia TS - 2 deurs coach, Felicia - 2 deurs cabriolet en als 2 deurs coupé en de Combi - 3 deurs stationcar. Introductie en beëindiging van de produktie; 440 - van october 1955 tot juli 1959 445 - van october 1957 tot januari 1959 450 - van october 1957 tot maart 1959 Octavia - vanaf april 1959 Octavia Super - vanaf april 1959 Octavia TS - vanaf april 1959 Felicia - vanaf april 1959 Combi - vanaf juli 1961 Wijzigingen Felicia; |
|
motortype cilinderinhoud compressieverhouding boring x slag maximum vermogen maximum koppel karrosserie chassis topsnelheid electrische installatie ontsteking bougie elektrode afstand startsysteem koppeling versnellingen overbrenging vering voor vering achter remmen bandenmaat L x B x H wielbasis gewicht leeg tankinhoud prijs in Nederland bijzonderheden |
4 takt kopklepsmotor, 4 cilinders in lijn met
waterkoeling, motor voorin 1221 cc 450 en Felicia 8.4 : 1 68 x 75 mm voor de 1089 cc, 72 x 75 mm voor de 1221 cc motor. Felicia, 53 pk bij 5000 tpm (vanaf 1962, de 1221 cc motor) de 450 had 1089 cc motor met 50 pk bij 5500 tpm en hogere compressieverhouding en 2 carburateurs. cabrio uitvoering, leverbaar met hardtop en linnenkap centraal buischassis 135 km/uur 12 Volt 43 Ah. Plus aan massa. accu en bobine 0,6 mm accu/startmotor en eventueel slingeren enkelvoudige droge plaat 4, aandrijving op de achterwielen. 2de, 3de en 4de gesynchroniseerd. (voor april 1959) onafhankelijk door middel van transversale onderliggende bladveer en hydraulische armschokdempers. (na april 1959) onafhankelijk door middel van schroefveren, driehoeksassen, telescoop schokdempers en stabilisatorstang. onafhankelijk door middel van pendelassen, transversale bovenliggende bladveer en telescoopschokdempers hydraulisch op de achterwielen hydraulisch op de vier wielen d.m.v. trommels, handrem mechanisch op de achterwielen 5.90 x 15 inch 4065 x 1600 x 1380 mm 2400 mm 865 kg 30 liter Februari 1958, f 8395.- April 1959, f 8950.- Juni 1960, Felicia Cabrio - f 8950.- en de Felicia Hardtop - f 9950.- Februari 1961, Cabrio - f 8495.- en de Hardtop - f 9495.- Februari 1962, Cabrio - 8250.- en de Hardtop - f 9250.- Een vouwdak kostte dit jaar f 300.- en kunstlederen bekleding kostte f 85.- extra. Februari 1963, Cabrio - 8250.- en de Hardtop f 9250.-. |
Voor de Octavia modellen zijn de volgende bougies geschikt; electrodeafstand 0,6 mm |
NGK | BOSCH | CHAMPION | PAL (CZ) | KLG |
B6S of B6HS | 14-175 T1 | J 6 of L-85 (1958-1961) | FS 70 | |
Voor de Felicia modellen zijn de volgende bougies geschikt; electrodeafstand 0,6 mm |
NGK | BOSCH | CHAMPION | PAL (CZ) | KLG |
B6HS of BP6HS | W 225/1 | H 8 of LS 10 of L-85 | N7 of N15YC | F 80 |
De NGK BP6HS heeft een platinum electrode, is vergelijkbaar met de B6HS, heeft dezelfde warmtegraad, maar een langere levensduur en een hogere aanschafprijs. BP6HS komt overeen met de PAL N15YC |
- SCHEMA ELECTRISCHE INSTALLATIE | - KLEPPEN STELLEN | - SMEERSCHEMA SKODA
1101
- SMEERSCHEMA FELICIA (1964) |
TERUG NAAR INDEX |