|
CZ MODELLENOVERZICHT |
In onderstaande tabel wordt getracht zo volledig mogelijk
de juiste gegevens weer te geven van de CZ modellen door de jaren heen.
Mocht u fouten of andere onjuistheden ontdekken, dan vernemen wij dit
graag van u. jelle@jawa.nl Door op de blauwe links te klikken in de kolom "Type",
komt u op de pagina van het betreffende model waar u veel meer informatie
vindt. Op de pagina "Voorontstekings
kalender" vindt u meer informatie betreffende
ontstekingstijdstippen, kontaktpuntafstand, bougie's e.d. Klik op de
blauwe link. |
Debuut | Gemaakt tot/ met | Type | Inhoud cc | Karburateur | meng- smering |
LxBxH in mm |
Bijzonderheden |
1929 | 60 | Austro Morette motorblok | |||||
1932 | 76 | 76 | Graetzin | motorblok in voorwiel | |||
1932 | 1933 | 76 | 76 | Graetzin | "KAKTUS" genaamd | ||
1933 | 1937 | 98 | 98 | Graetzin Kf 14 T1, Th 65 | 1 : 25 | 1880 x 660 x 1060 | "Damsko motokolo"
"Tririchlostny" beide een 3 versnellingsbak. |
1933 | 1933 | 150 | 147 | Graetzin Kf 20 | 1 : 30 | 2040 x 780 x 950 | PROTOTYPE |
1934 | 1939 | 175 | 172,5 |
Graetzin Kf 20, Th 95 Tv 30 |
1 : 25 | 2040 x 750 x 960 |
"Standaard Special" in ambtenaren
uitvoering en leger uitvoering.
Standaard / Special + " Sport
"-uitvoering
|
1936 | 1939 | 250 | 249 |
Graetzin Kf 22 S, Th 100 Tv 30. |
1 : 25 | 2150 x 1000 x 770 | TOURIST |
1937 | 1946 | 250 | 249/247 | Tv 30, Graetzin Kf 22,5 |
1 : 25 | 2040 x 960 x 755 | SPORT |
1937 | 1939 | 98 | 98 | Graetzin Kf 13,5 (Kf 14), Th 65 | 1 : 25 | 1970 x 700 x 1000 | "Holandske Motokolo" |
1938 | 1940 | 350 | 345 | Th 110 Graetzin H24 (Tv 40) | 1 : 25 | 2150 x 1000 x 770 | TOURIST |
1938 | 1940 | 500 | 494 | TG 110 Graetzin H24 (40) | 1 : 25 | 2150 x 1000 x 770 |
"Standaard" ook in legeruitvoering en voor Vaticaan in
wit/goud.
|
1946 | 1947 | 125 a | 123,7 | Graetzin Th 70, Kf 16 | 1 : 25 | 1935 x 690 x 900 |
met tankschakeling. Visstaartdemper
|
1947 | 1949 | 125 b | 123,2 | Jikov 2916 H | 1 : 25 | 1940 x 690 x 900 | Visstaartdemper |
1948 | 1949 | 125 T de II - V serie | 123,2 | Jikov 2916 H | 1 : 25 | 1940 x 690 x 900 | Visstaartdemper |
1950 | 1954 | 125 c | 123,2 | Jikov 2918 HC | 1 : 25 | 1960 x 680 x 980 |
125 cc type T
125 cc proto type J. F. Kocha |
1950 | 1953 | 150/3C-50 ZP | 148,3 | Jikov 2918 HC,
Th.80 / Tv 45.
|
1 : 25 | 1960 x 680 x 980 | type C "Perak" |
1950 | 1955 | 125/ 3C-51 ZP | 123 |
Jikov 2918 HC,
Th.80 / Tv 45.
|
1 : 20/25 | 1960 x 660 x 1030 | JAWA/CZ "Mezityp" type 351 |
1954 | 1955 | 150 | 148 | Jikov 2918 HC,
Th.85 / Tu 40.
Jikov 2920 HC,
Th.85 / Tu 50. Jikov 2924 HC
|
1 : 20/25 | 1960 x 660 x 1030 | in Nl "Junior" genoemd. "Mezityp" type 352 |
1954 | 1955 | 125 | 123 | Jikov 2918 HC,
Th.85 / Tu 40.
Jikov 2920 HC,
Th.85 / Tu 50.
Jikov 2924 HC
|
1 : 20/25 | 1960 x 660 x 1030 | "Mezityp" type 351 |
1954 | 1955 | 150 | 148,3 |
150 Soutézni / trial
|
|||
1956 | 1959 | 125 | 123,2 |
Jikov 2922 M 11, Th.85 / Tv 50.
Jikov 2920 TR
Jikov 2922 SB 11
|
1 : 20/25 | 1960 x 660 x 1030 | type 355 Jawa/CZ |
1954 | 1958 | 250 type 353 | 248,5 | Jikov 2926 H | 1 : 20/25 | 1960 x 660 x 1030 | Jawa/CZ 353.0 t/m 353.06 Kyvacka |
1954 | 1958 | 350 type 354 | 344 | Jikov 2924 H | 1 : 20/25 | 1960 x 660 x 1030 | Jawa/CZ 354.0 t/m 354.06 Kyvacka |
1956 | 1959 | 175 | 171,7 | Jikov 2924 TR | 1 : 20/25 | 1960 x 660 x 1030 | type 356 Jawa/CZ |
1957 | 175 501/01 | 171,7 | Jikov 2924 M 13, Th 105 Tv 55. | 1 : 20/25 | 1950 x 1050 x 550 (680) | "CEZETA" scooter (Jawa, La Boheme) | |
1958 | 175 501/03 | 171,7 | Jikov 2924 511, Th 110 Ts 90 Tv 55 |
1 : 20/25 | 1950 x 1050 x 550 (680) | "CEZETA" scooter (Jawa, La Boheme) | |
1959 | 175 501/05 | 171,7 | Jikov 2924 S | 1 : 20/25 | 1950 x 1050 x 550 (680) | "CEZETA" scooter (Jawa, La Boheme) | |
1960 | 1964 | 175 502/00 | 171,7 | Jikov 2924 S 13, Th 110 Ts 190. of Jikov 2924 S 11 |
1 : 20/25 | 1950 x 1050 x 550 (680) | "CEZETA" scooter (Jawa, La Boheme) |
175 505 | 171,7 | 2924 S 11 | Zie de Cezeta pagina | "Trike" uitvoering | |||
125 453 | 123,2 | Jikov 2922 SB12 ook andere karb. toegepast. |
1950 x 650 x 1010 |
125 453 type '' De
Luxe ''
125 453 type ''
Sport ''
125 451 proto type
|
|||
1960 | 1967 | 175 450 | 171,7 | Jikov 2924 SB14 ook andere karb. toegepast. |
1950 x 650 x 1010 |
175 451 proto type
175 cc
export Nw.Sealand
|
|
1967 | 250 455 | 246,33 | 1950 x 650 x 1010 |
Debuut | gemaakt tot/met |
Type | Inhoud cc | Karburateur | Meng- smering |
LxBxH in mm | Bijzonderheden |
1961 | 175 type 460 | 171,7 | Jikov 2928 TR Th 95 / Tv 55 | 1 : 20 | 1950 x 650 x 1010 | Soutézni/Trial | |
1961 | 125 type 461 | 123,2 | Jikov 2924 TR | 1 : 20 | 1950 x 650 x 1010 | Soutézni/Trial | |
1968 | 175 470/04 "Trial" | Jikov 2924 SBD 17b | |||||
175 470 "Sport" | Jikov 2924 SBD 17b | ||||||
1968 | 175 470 Zweeds leger | ||||||
125 473/04 "Trial" | Jikov 2922 SBD 11 | ||||||
125 473 "Sport | Jikov 2922 SBD 11b | ||||||
250 475/04 "Trial" | Jikov 2926 SBD 15b |
|
|||||
1962 | 250 475 "Sport" | 250 | Jikov 2926 SBD 15b | ||||
1968 | 1977 | Jikov 2926 SBD b |
477.0 Jikov 2926 SBD
b "2759"
477.05 Jikov 2926 SBD b Posilube
477.07 Jikov 2926 SBD b
|
||||
1968 | 1976 | Jikov 2924 SBD b |
476.0 Jikov
2924 SBD b "2758"
476.05 Jikov 2924 SBD b Posilube
476.07 Jikov 2924 SBD b
|
||||
1971 |
204 cc 2 x OHC 4-tact
|
||||||
1974 | 1981 | 250 cc Type 471/01-06 | Jikov 2924 SBD b |
471.0 Jikov 2924 SBD
b "2758"
471.5 Jikov 2926 SBD
b "2826"
|
|||
1974 | 1982 ? |
350 cc Type 472/10-06
|
472.0 Jikov
2926 SBD
b
472.5 Jikov 2924
SBD.b "2830" - 16
|
||||
1970 | 1975 | 250 cc Type 980/7S |
MIKUNI 34 VM 20
|
POSILUBE (oliepompje) | |||
1975 | 1989 | 350 cc Type 472 | Jikov | 2020 x 725 x 1000 mm |
472.0 Jikov
2926 SBD
b
472.5 Jikov 2924
SBD.b "2830" - 16
|
||
1976 | 1977 |
125 cc Type 481
|
|||||
175 cc Type 482 '' Coki ''
|
|||||||
1978 | 350 cc 2x OHC 4-tact. | ||||||
1981 | 1983 | 246,3 | |||||
1991 ? | 180 487.3 | 176,2 | Jikov 2926SBD | 1 : 40 | |||
1991 ? | 125 488.3 | 123,1 | Jikov 2924SBD | 1 : 40 | |||
180 487.4 | AMAL 625 (GB) | GB = Engeland | |||||
125 488.4 | AMAL 625 | ||||||
1991 ? | 1996 ? | 180 487.6 | 176,2 | 4 takt | |||
1991 ? | 1996 ? | 125 488.6 | 123.2 | 4 takt | |||
Vanwege grijze import kunnen er verschillen zijn in de diverse typen karburateur die worden toegepast. In verband met wettelijke eisen als bijv. het aanzuiggeluid, zijn er verschillende karburateurs toegepast in verschillende landen. |
TERUG NAAR INDEX |